Saturday, July 13, 2013

PRK Kuala Besut: Calon PAS DIRAGUI KESETIAANNYA

Menurut theunspinners, calon PAS PRK Kuala Besut disuruh mengangkat sumpah ba’aih dikhalayak ramai?  Sila rujuk di sini

Sebelum ini kita tidak memahami kenapa sumpah ini perlu dilakukan?  Rupa-rupanya calon PAS ini ada kes?  Menurut Idris Jusoh, Che Long nama glamer calon PAS PRK Kuala Besut pernah menjadi AJK UMNO tetapi telah dipecat.

Che Long lebih cenderung kepada parti lain, begitulah ulasan Idris Jusoh kerana tidak mahu mencemar nama baik calon PAS di bulan puasa ini.

Apabila telah dipecat parti, patutlah Che Long agak kecewa dan sanggup menaja apa juga kempen untuk menjatuhkan UMNO?  Mungkin ini kalilah dia sendiri turun padang demi memastikan UMNO tidak akan menang?

Idris Jusoh : Calon PAS Pernah Dipecat UMNO

by AIDC on Jul 12th, 2013 ·

AIDCNews – 12/07/13 – Ketua UMNO Bahagian Besut , Datuk Seri Idris Jusoh berkata calon Pas, Azlan @ Endut Yusof yang lebih dikenali sebagai Che Long pernah memegang jawatan sebagai Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO namun dipecat oleh parti.

Idris bagaimanapun enggan mengulas lanjut punca pemecatan itu bagi menghormati calon berkenaan.

“Dulu dia pernah jadi AJK Pemuda Umno. Dia ni orang berniaga (ahli perniagaan). Tapi saya taknak lebih lah, bulan puasa, ” katanya dilaporkan Antarapos hari ini.

Idris yang juga Menteri Pendidikan Kedua itu menyifatkan calon yang dikemukakan BN, Tengku Zaihan Che Ku Rahman lebih menyerlah berbanding PAS.

Katanya tiga faktor utama kekuatan calon BN iaitu profesionalisma, latar belakang keluarga (anak ustaz) dan calon muda.

Namun kelebihan calon itu tidak menggambarkan BN akan berada di zon selesa, dan katanya jentera parti akan bekerja keras bagi meraih sokongan pengundi.

“Kita yakin, tapi kita tidak akan terlalu selesa. Kita akan bekerja kuat, kita yang di atas, jentera-jentera pun, kita tidak akan selesa.

“Saya akan pastikan kita bekerja sekuat mungkin, kita bukan sahaja nak menang, tapi kita nak menang dengan majoriti bertambah,” jelas beliau

2 comments:

Anonymous said...

ini hot isu politik malaysia masa sekarang

PRK KUALA BESUT: TIMBALAN PRESIDEN PKR TIKAM CALON PAS DARI BELAKANG | WIRA KENYALANG™

Unknown said...

tq kerana pencerahan anda

TIADA TINDAKAN - PONDOK ROBOH PORT MAKSIAT DI PARLIMEN NAJIB SEJAK 2010!!

Post a Comment

Pihak kami tidak bertanggungjawab di atas komen yang ditinggalkan di Suara Samarahan

My Blog List

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Free Web Hosting